مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» فشار خون در سالمندان – شرکت خدماتی پرستاری مراقبتی شکوفایی

فشار خون در سالمندان – شرکت خدماتی پرستاری مراقبتی شکوفایی

در این مقاله به بررسی فشارخون در سالمندان – پرستار برای سالمند در منزل می پردازیم.
متاسفانه پیش بینی می شود که از ۹ میلیون سالمند در کشور در حال حاضر ۵۰ در صد مبتلا به فشار خون بالا یا پر فشاری هستند که طبق استاندارد های سازمان بهداشت جهانی ، که حدود ۱۰ نفر از هر ۱۰۰ سالمند است ، کشور ما در مرز خطر در پر فشاری خون در سالمندان قرار دارد.متاسفانه رژیم غذایی پر نمک و کم تحرکی در سالمندان به همراه عدم توجه به سلامت عمومی و بالا رفتن وزن ،همچنین استفاده از فست فودها و دخانیات باعث شده است تا بخش قابل توجهی از سالمندان دچار مشکلات فشار خون بالا باشند از آنجایی که سالمندان جز نیرو های مولد جامعه نمیباشند هزینه های بخش سلامت این قشر بر عهده دولت و موسسات بیمه است و افزایش هزینه های عمومی در این بخش میتواند روند رشد اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار دهد ، برای جلوگیری افزایش آن چاره ای جز پیشگیری ودرمان نیست .
عوارض فشار خون بالا در سالمندان
عمده عوارض فشار خون بالا در سالمندان مربوط به آسیب های قلبی و عروقی است ، فشار خون بالا باعث فشار بر قلب و رگهای خون رسان در نتیجه پارگی و ایجاد لخته های خون می شود و این لخته های خون وارد قلب شده و ورودی های آن را مسدود می کند و نهایتا سکته را به دنبال خواهد داشت .

فشارخون در سالمندان

از دیگر عوارض مهم فشار خون بالا در سالمندان
• سکته های ناقص مغزی
• فشار به کلیه ها و آسیب به آنها
• آسیب به چشم
• آسیب به بافت های بدن
تخشیص فشار خون بالا بیانگر آن است که متاسفانه بیش از ۸۵ در صد از کسانی که مبتلا بهفشار خون بالا یا پرفشار خونی هستند بیماری خود را کنترل نمی کنند و ۵۰ درصد آگاهی کافی در مورد عوارض ناشی از این بیماری که در سالمندان میتواند منجر به مرگ شود ندارند.فشار خون بالا یکی از مهمترین فاکتور های تهدید کننده سلامت عمومی بدن در افراد وسالمندان محسوب می شود و سهم بسیار مهمی از علتهای سکته های قلبی و مغزی را درسالمندان به خود اختصاص میدهد.
در حالیکه که میزان آگاهی از ابتلا به بیماری فشار خون بالا در بین مبتلایان بیش از ۵۰ در صد است ولی نتایج تحقیقات نشان می دهد که کمتر از ۱۵ درصد مبتلایان بیماری خود را کنترل میکنند.
جلوگیری از افزایش پر فشاری خون در سالمندان
سیات گذاری کلان توسط دولت جهت بهبود و آموزش سالمندان
افزایش آگاهی کادر پزشکی
تغییر در شیوه زندگی سالمندان
بومی سازی روش های کنترل فشار خون
افزایش پویایی و تحرک در جامعه سالمندان کشور
تشخیصافزایش فشار خون علائم بسیار بارز و مشهودی ندارد و تشخیص افزایش فشار خون و مبتلا شدن به آن توسط شخص صورت نمی گیرد و تشخیص آن نیاز به سنجش و آزمایش دارد.
از مهمترین علائم پر فشار خونی :
• بر افروختگی صورت
• سر گیجه
• حال تهوع
• تاری دید چشم
• وزوز گوش
• سر درد
• سبکی سر
سالمند بعد از دیدن علائم فوق باید به پزشک متخصص برای تشخیص و درمان بیماری فشار خون مراجعه کند ، معمولا پزشک با توجه به شرایط بیمار و انجام آزمایشات پزشکی به همراه بررسی سوابق و پس اطمینان از ابتلا فرد به پر فشاری خون با گرفتن رژیم غذایی مناسب و بیشترکردن تحرک و استفاده از داروی فشار خون را در طول شبانه روز پرفشاری خون را تحت کنترل قرار میدهد ، یکی از راههای نظارت بر فشار خون سنجش فشار از طریق فشارسنج یا دستگاه فشار خون است ، اندازه گیری فشار خون در افراد سالمند که مبتلا یا مستعد به ابتلا به پر فشاری خون هستند به صورت روزانه برای بررسی روند فشار خون بدن شخص لازم است ، توصیه می شود از انواع دستگاه فشار خون خانگی بعد از آموزش برای اینکار استفاده شود.
فشار خون بالا
به فشار خون بالای ۹۰ -۱۴۰ فشار خون بالا گفته می شود این استاندارد توسط سازمان بهداشت جهانی به صورت عمومی تعیین شده است و میتواند بر اساس نظر پزشک و باتوجه به سوابق پزشکی این معیار برای هر شخص تغییرکند.خوردن شیر کم‌چرب در روز کمک می‌کند فشارخونتان را تا ۱۰ درصد پایین بیاورید. شیر سرشار از ویتامین D و کلسیم است و در عین حال چربی کمی دارد. ویتامین D و کلسیم برای پایین آوردن فشارخون خوب هستند. شکلات تلخ حاوی فلاوونوئید است که باعث پایین آوردن فشارخون سیستولی و همچنین دیاستولی می‌شود.

شرکت خدماتی مراقبتی شکوفایی با دو شعبه در شیراز -  ارائه کلیه خدمات نظافتی و هم چنین پرستاری و مراقبت از کودک و سالمند در تمامی مناطق شهر شیراز

شماره ی ثبت 19349 / با مجوز رسمی و تحت پوشش اتحادیه

با قریب از ۱۵سال سابقه کاری با کادری مجرب

شرکت خدماتی نظافتی شکوفایی شیراز با خدماتی نظیر

کلیه ی خدمات نظافت منزل - نظافت آپارتمان ها - نظافت مجتمع های مسکونی - نظافت راه پله ها - خانه تکانی و ...نظافت شرکت ها - ادارات - فروشگاه ها و ...نگهداری و مراقبت از کودک به صورت نیمه وقت و شبانه روزیپرستاری و مراقبت از سالمند به صورت نیمه وقت و شبانه روزیتمامی امور منزل اعزام مراقب به بیمارستان کف شویی منزل و محل کار با دستگاه

کلیه ی نیروهای اعزامی این شرکت تحت پوشش بیمه حوادث می باشند

شعبه 1 : شیراز ، شهرک گلستان ، فلکه ی دوم ، جنب بانک صادرات ، ورودی آپادانا

تلفن : 07136204302 - 07136222100

همراه : 09170227071 - 09300027071

شعبه 2 : شیراز ، ملاصدرا ، نبش کوچه ۴ ، طبقه ی چهارم مجتمع پزشکی ملاصدرا

تلفن : 07136472790 - 07132332544 - 07132356569

همراه : 09304995570 – 09039407071

شماره ارسال پیام کوتاه به صورت شبانه روزی : 30003405000051

پشتیبانی از طریق واتس اپ و تلگرام : 09303008829

  آدرس سایت شرکت خدماتی مراقبتی شکوفایی شیراز : www.shekufaee.com

 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده