مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سیزده راه ساده برای تمیز کردن بند ناف(1)-شرکت خدماتی پرستاری شکوفایی

راهای تمیز کردن بند ناف نوزادسیزده راه ساده برای تمیز کردن بند ناف

بند ناف، خط زندگی مادر و نوزاد اوست وقتی که او در رحم مادر است.
بند ناف ارتباط ضروری بین مادر و نوزادش را فراهم می کند. این طریقه ای است که تمام نوزادان در طول ۹ ماه از مادر خود تغذیه می شوند. گاهی اوقات کودک حتی با بند ناف خود بازی می کند.
مهم است که بدانید بند ناف نقش مهمی را ایفا می کند. بدون آن، هیچ زندگی ای وجود نخواهد داشت.
وقتی نوزاد متولد می شود، بند ناف هنوز به مادر و نوزاد متصل است. تا زمانی که نهایتا توسط پدر یا پزشک قطع شود.
هنگامی که بند ناف جدا شود، ارتباط بین مادر و نوزاد تغییر می کند. نوزاد تازه زندگی خود را خارج از رحم آغاز خواهد کرد.
بند ناف با سحر و جادو از بدن نوزاد جدا نمی شود. حدود یک تا دو هفته پس از زایمان ریشه بند ناف هنوز  باقی می ماند.
این آخرین مهره ارتباط اولیه بین مادر و نوزاد است و نیاز به ظرافت در مراقبت دارد.
در حالی که بسیاری از والدین جدید ممکن است به آن نگاه کنند و فکر کنند که چقدر عجیب و غریب، است، در نظر داشته باشید که همین خط زندگی که چیزی غیر قابل باور است به رشد کودک شیرین و دلبند شما کمک می کند.
مراقبت از ریشه بند ناف نوزاد همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم بسیار دشوار است. اما مهم است که والدین جدید روش درست مراقبت از آن را بدانند، تا از عفونت و آلودگی در امان بماند.
این قطعه باقیمانده کوچک بند ناف تقریبا یک اینچ یا کمتر است. نهایتاً بند ناف خودش خواهد افتاد. و بسیاری از والدین این قطعه را نگه می دارند.
در عین حال، این ریشه کوچک نیاز به مراقبت و توجه مادر دارد تا همه چیز به خوبی پیش برود
بند ناف چیست؟
ریشه بند ناف را یک چیز نفرت انگیزی تصور نکنید که هرچه سریعتر باید از آن خلاص شوید.
حتی اگر زیاد خوشایند نباشد، همه نوزادان دارای یک بند ناف هستند که آنها را به مدت ۹ ماه یا بیشتر در رحم مادر تغذیه می کنند.
زمانی که شما متوجه شوید که بند ناف چه نقش مهمی دارد، به شما کمک می کند که با دقت و ظرافت بیشتری از آن مراقبت کنید. در طول مدتی که  نوزاد در رحم مادرقرار دارد، از طریق جفت خود غذا دریافت می کند. جفت به دیواره رحم متصل است و از طریق بند ناف خارق العاده به شکم نوزاد وصل شده است.
پس از تولد، بند ناف با گیره ی محکم، منگنه میشود و سپس بریده و یا سوزانده می شود. و تمام آنچه از ۹ ماه تغذیه شگفت انگیز باقی می ماند، یک ریشه کوچک خواهد بود. این ریشه ی کوچک طی یک یا دو هفته پس از تولد به طور خودکار می افتد. اما یادآوری این نکته حاٸز اهمیت است که برای جلوگیری از عفونت و آلودگی باید با ظرافت و دقت بسیاری تحت مراقبت قرار بگیرد.
ریشه بند ناف را خشک نگه دارید
این نکته خیلی مهم است. برای اینکه ریشه بند ناف به درستی التیام یابد و خودش به طور خودکار جدا شود، باید داٸما خشک باشد. اگر پس از حمام نوزاد مرطوب شود، قبل از اینکه لباس کودک خود را بپوشانید، باید از خشک بودن آن مطمئن شوید. اگر نوزاد شما طوری پوشک خود را کثیف کرده باشد که از پوشک بیرون زده باشد، مشکل حادی نخواهد بود.
فقط  دور و اطراف بند ناف را شستشو دهید، قبل از این که برای نوزاد پوشک ببندید یا لباس بپوشید، مطمٸن شوید که اطراف بند ناف کاملا خشک شده باشد. علاوه بر خشک نگه داشتن، این قسمت باید در معرض هوا هم قرار بگیردسعی کنید پوشک، روی آن قسمت از بند ناف را نپوشاند.
وقتی بند ناف در معرض هوا قرار گیرد، به بهبودی بهتر و سریع تر آن کمک خواهد کرد. پس اگر بتوانید کودک خود را برای مدتی فقط با یک پوشک رها کنید، بهترین گزینه کمکی برای خشک شدن و سپس افتادن بند ناف خواهد بود
مهمترین نکته این است که، اگر بند ناف خیس شد، برای یک لحظه هم فکر نکنید که خودتان می توانید آن را از پوست جدا کنید! فقط آن را خشک کرده و اجازه دهید در معرض هوا قرار بگیرد. به مرور زمان، بند ناف به جایی میرسد که خودش به طور اتوماتیک وار خواهد افتاد.
پوشک نوزاد را تا کنید تا از بند ناف فاصله داشته باشد
پیش از این درباره اهمیت خشک نگه داشتن ریشه بند ناف برای التیام بهتر متذکر شده ایم. به این معنی که پوشک باید به دور از ناحیه بند ناف باشد.
پوشک های جدیدی مخصوص بند ناف نوزادان تولید شده است که طوری طراحی شده اند که تا زیر ناف را بیشتر پوشش نمی دهند و یا طراحی آنها طوری است که تا بالای ناف را می پوشاند ولی قسمت مخصوص بند ناف را جدا کرده اند. این باعث می شود که کار شما به عنوان والدین کمی راحت تر شود.
پوشک های جدیدی مخصوص بند ناف نوزادان تولید شده است، این پوشک ها، طوری طراحی شده اند که تا زیر ناف را بیشتر نمی پوشانند و یا طراحی آنها به گونه ای است که فقط، قسمت بند ناف را پوشش نمی دهند. این باعث می شود که کار شما به عنوان والدین برای مراقبت از بند ناف نوزاد کمی راحت تر شود.
با این حال، برخی از نوزادان از این مرحله به سرعت عبور می کنند، حتی به محض تولدشان. این یعنی وظیفه والدین است که لبه پوشک نوزاد را تا کنند، تا ریشه بند ناف زیر پوشک قرار نگیرد. این اصلا کار دشواری نیست، اما والدین باید همین نکته را با هر بار تعویض پوشک نوزاد، مد نظر خود قرار دهند.
نوزادن تازه متولد شده مدت زمان طولانی را در پوشک به سر می برند، بنابراین باید در طول روز ۱۲ بار یا بیشتر، پوشک آنها تعویض شود.
غریزه اکثر والدین به آنها می گوید که این ناحیه از ناف را به هیچ وجه نپوشانند. اما اگر والدین سعی کنند ریشه بند ناف را زیر پوشک آنها قرار دهند، ممکن است نوزاد احساس ناراحتی کند و شروع به گریه کردن کند.
از الکل خالص برای شستشوی بند ناف استفاده نکنید.
یک زمانی والدین معتقدند که باید برای تمیز کردن ریشه بند ناف و نواحی اطراف آن از چیزی استفاده کنند
آنچه والدین استفاده می کردند الکل خالص بود. اعتقاد بر این بود که الکل باعث تمیزی می شود و از عفونت جلوگیری می کند.
امروزه، چنین چیزی توصیه نمی شود که والدین از هر نوع الکلی به عنوان روش درمان ریشه بند ناف نوزاد استفاده کنند.
پوست نوزاد فوق العاده حساس است و الکل خالص می تواند پوست نرم و ظریف او را تحریک کند. این یکی از دلایلی است که به والدین توصیه می کنیم از الکل خالص به عنوان درمان ریشه بند ناف نوزاد استفاده نکنند.
دلیل دیگر این است که استفاده از الکل، در روند بهبود ریشه بند ناف نوزاد تاخیر ایجاد می کند.
به شما توصیه میکنیم که اجازه دهید بهبود ریشه بند ناف نوزاد روند طبیعی خود را سپری کند.
حدودا دو هفته طول می کشد تا ریشه بند ناف بدون کمک و درمان اتوماتیک وار بهبود یابد.
او را تنها بگذارید
ریشه بند ناف خواهد افتاد و ناف، به مرور زمان التیام می یابد. هرگز سعی نکنید که ریشه بند ناف را خودتان جدا کنید، حتی اگر مثل پوستی شده باشد که پس از خراشیدگی برداشتن آن ممکن است.
حتی اگر ریشه بند ناف همان جا آویزان باشد، فقط اجازه دهید طبیعت سحر و جادوی خود را به کار برد و ریشه بند ناف خواهد افتاد.
ممکن است برای بعضی والدین جدید دشوار باشد که ببینند ریشه بند ناف با یک نخ آویزان است و اجازه ندهند درمان شود و سعی کنند خودشان ریشه بند ناف  را از نوزادشان جدا کنند.
زمانی که بند ناف جدا می شود، کودک شما هیچ دردی را احساس نمی کند. همه نوزادان چنین چیزی را تجربه خواهند کرد. و معمولا بیش از یک تا سه هفته، طول نمی کشد که ریشه بند ناف می افتد و به شما این امکان را می دهد که آن را دور بیندازید، یا آن را به عنوان یادگاری نگه دارید.
لباس راحتی بهترین گزینه است
پوشیدن لباس برای نوزاد می تواند سرگرمی بسیار جالبی برای والدین جدید  باشد. از پوشیدن یک دست کت و شلوار کوچک زیبا برای پسر دلبندتان تا پوشیدن یک لباس عروسکی جذاب برای دختر بچه عزیزتان، که آنها را ناز و بامزه میکند، برای والدین جدید بسیار سرگرم کننده است. با این حال، باید یک چیز را به یاد داشته باشید، مراقب ریشه بند ناف نوزادان باشید.
نوزاد تازه متولد شده شما به لباس راحتی نیاز دارد. این بدان معنا نیست که شما حتما باید لباس های راحتی و گشاد برای او بپوشید. . شما فقط باید مطمئن باشید که سایز لباس مناسب باشد و ناحیه شکم نوزاد را در تنگنا قرار نمی دهد.
به این فکر کنید که اگر چنین لباسی بپوشید، در آن راحت خواهید بود؟ نوزادان باید راحت باشند و لباس مناسب بپوشند. البته، نوزادانی که در تابستان متولد می شوند راحت هستند، آنها فقط یک پوشک بپوشند.

شرکت خدماتی مراقبتی شکوفایی با دو شعبه در شیراز -  ارائه کلیه خدمات نظافتی و هم چنین پرستاری و مراقبت از کودک و سالمند در تمامی مناطق شهر شیراز

شماره ی ثبت 19349 / با مجوز رسمی و تحت پوشش اتحادیه

با قریب از ۱۵سال سابقه کاری با کادری مجرب

شرکت خدماتی نظافتی شکوفایی شیراز با خدماتی نظیر:

کلیه خدمات نظافتی منزل - نظافت آپارتمان ها - نظافت مجتمع های مسکونی - نظافت راه پله ها - خانه تکانی و ...نظافت شرکت ها - ادارات - فروشگاه ها و ...نگهداری و مراقبت از کودک به صورت نیمه وقت و شبانه روزیپرستاری و مراقبت از سالمند به صورت نیمه وقت و شبانه روزیتمامی امور منزلاعزام مراقب به بیمارستانکف شویی منزل و محل کار با دستگاه

کلیه ی نیروهای اعزامی این شرکت تحت پوشش بیمه حوادث می باشند

شعبه 1 : شیراز ، شهرک گلستان ، فلکه ی دوم ، جنب بانک صادرات ، ورودی آپادانا

تلفن : 07136204302 - 07136222100

همراه : 09170227071 - 09300027071

شعبه 2 : شیراز ، ملاصدرا ، نبش کوچه ۴ ، طبقه ی چهارم مجتمع پزشکی ملاصدرا

تلفن : 07136472790 - 07132332544 - 07132356569

همراه : 09304995570 – 09039407071

شماره ارسال پیام کوتاه به صورت شبانه روزی : 30003405000051

پشتیبانی از طریق واتس اپ و تلگرام : 09303008829

  آدرس سایت شرکت خدماتی مراقبتی شکوفایی شیراز : www.shekufaee.com

پیج اینستا گرام شرکت دماتی پرستاری مراقبتی شکوفایی

 

 

 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده